Skip to main content
Home » Marketing » Metaverse – Το μέλλον του Digital Marketing

Μπορείτε να φανταστείτε να μπείτε σε ένα τρισδιάστατο εικονικό κατάστημα με τη μορφή avatar, όπου μπορείτε να αγοράσετε και να δοκιμάσετε ρούχα σχεδόν όπως κάνετε στην πραγματική ζωή;

Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ολοένα και περισσότερο παρούσες σε όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής και οδεύουν προς την κατάκτηση όλων των ψηφιακών καναλιών.

Το metaverse είναι ένα από αυτά, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με διαφορετικούς χώρους μέσω μιας συγχώνευσης αυτού που είναι γνωστό ως εικονική πραγματικότητα και επαυξημένη πραγματικότητα.

Οι τρόποι που αγοράζουν οι άνθρωποι εξελίσσονται και σήμερα οι πελάτες αναζητούν κάτι διαφορετικό, εικονικό, αλλά εξατομικευμένο, κάτι που κάνει τη διαφορά.

Το metaverse μας φέρνει έναν νέο τρόπο αγορών, πολύ παρόμοιο με την πραγματική ζωή, αλλά εντελώς εικονικό, όπου οι πελάτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με έναν καθηλωτικό τρόπο με το περιβάλλον.

Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών και να βοηθήσει τις εταιρείες να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Σε αυτό το άρθρο θα σας πούμε λίγα λόγια για το τι είναι, τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και τις δυνατότητές του στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Τι είναι το metaverse;

Το metaverse, όπως ήδη εξηγήσαμε, είναι ένας χώρος όπου ο πραγματικός κόσμος και ο εικονικός κόσμος συναντώνται, μέσω της χρήσης εργαλείων εικονικής πραγματικότητας και επαυξημένης πραγματικότητας. Σε αυτόν τον χώρο, ο οποίος έχει ψηφιακό χαρακτήρα, οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδράσουν με άλλα άτομα που βρίσκονται στο ίδιο μετασύμπαντο ή με τρισδιάστατα αντικείμενα.

Είναι, με λίγα λόγια, μια επέκταση του πραγματικού χώρου αλλά στον εικονικό κόσμο.

Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, οι χρήστες μπορούν, μέσω στοιχείων όπως γυαλιά εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας και εφαρμογές για συσκευές όπως υπολογιστές ή smartphone, να εισέλθουν σε έναν εικονικό κόσμο και να λάβουν μέρος σε διάφορες εμπειρίες.

Αυτοί οι τύποι δραστηριοτήτων, που μπορεί να είναι, για παράδειγμα, παιχνίδι, αγορά, δοκιμή ρούχων, εργασία ή αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες αυτού του εικονικού περιβάλλοντος, μπορούν να γίνουν χρησιμοποιώντας ένα avatar, το οποίο είναι μια εικονική αναπαράσταση του χρήστη.

Ένα πολύ γνωστό παράδειγμα μετατροπής παρουσίασε πρόσφατα ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, ο οποίος έδειξε ένα πρωτότυπο ακουστικών μικτής πραγματικότητας, στο πλαίσιο του έργου του στην Cambria.

Αυτό το ακουστικό επιτρέπει μια βελτιωμένη εμπειρία μικτής πραγματικότητας μέσω της αλληλεπίδρασης με εικονικά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο, όπως η λήψη σημειώσεων, το παιχνίδι με ένα κατοικίδιο ή η παρακολούθηση ενός μαθήματος εκπαίδευσης.

Επιπλέον, υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών που ξεκίνησαν με την έννοια της μικτής πραγματικότητας και σήμερα βρίσκονται στη διαδικασία ανάπτυξης των μετασύνπτωμά τους, όπως το Second Life, το Fornite, το Minecraft και το Roblox.

Πώς λειτουργεί το metaverse;

Είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που έχουν ή θα έχουν τα μετασύμπαντα.

● Ψηφιακά είδωλα χρησιμοποιούνται για την είσοδο σε κάθε μετασύμπαντο. Αυτά τα avatar αντιπροσωπεύουν τον χρήστη και θα κάνουν και θα μοιάζουν με ότι επιθυμεί ο χρήστης.

● Είναι μια συναρπαστική εμπειρία, που θολώνει τα όρια μεταξύ του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου.

● Είναι συλλογικό και συνεργατικό, αφού μοιράζεται με άλλους συνδεδεμένους και ενεργούς χρήστες στο ίδιο metaverse και που μπορούν να αλληλεπιδράσουν μαζί του ταυτόχρονα.

● Δεν έχει σύνορα ή αποστάσεις, αφού μπορείτε να συνδεθείτε με μέρη σε όλο τον κόσμο χωρίς κανέναν περιορισμό. Επιπλέον, θα μπορείτε να συνδεθείτε με άλλα μετασύμπανα διατηρώντας το ίδιο avatar.

● Είναι σταθερό και μπορείτε να συνδεθείτε από διαφορετικές συσκευές. Μπορείτε να επιστρέψετε και να δείτε πώς πάνε όλα σε αυτό το μετασύμπαν, τι νέο υπάρχει, αλλαγές κ.λπ.

● Έχει τη δική της οικονομία, βασισμένη στο NFT και στα κρυπτονομίσματα. Τα NFT είναι μοναδικά ψηφιακά στοιχεία που δεν μπορούν να αντικατασταθούν. Δηλαδή, θα μπορούσατε να μετατρέψετε ένα ψηφιακό αρχείο σε NFT που θα ήταν ένα ψηφιακό πιστοποιητικό γνησιότητας. Αυτό θα σας επιτρέψει να κάνετε συναλλαγές στο διαδίκτυο, για παράδειγμα μέσω κρυπτονομισμάτων. Αυτό το περιουσιακό στοιχείο χρησιμοποιείται ευρέως για την εμπορία έργων τέχνης ή άλλων έργων που απαιτούν αυθεντικότητα και, σε συνδυασμό με κρυπτονομίσματα, είναι πολύ χρήσιμα στο μετασύμπαν.

Δυνατότητες που προσφέρει το metaverse στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Τώρα που γνωρίζουμε τη βάση του μετασύμπαντος, ας μιλήσουμε τώρα για το τι πραγματικά έχει σημασία για εμάς και πώς το μετασύμπαν επηρεάζει και θα επηρεάσει το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Το metaverse θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες στον κυβερνοχώρο, δίνοντας στους χρήστες εντελώς διαφορετικές και εξατομικευμένες ψηφιακές εμπειρίες, πολύ παρόμοιες με αυτές στον πραγματικό κόσμο, και δίνοντας στις εταιρείες μεγαλύτερη αναγνώριση της επωνυμίας.

Αν και σήμερα υπάρχουν κάποιες έννοιες παρόμοιες με το μετασύμπαν, που βασίζονται στην εικονική πραγματικότητα και την επαυξημένη πραγματικότητα, η συγχώνευση και των δύο για την παροχή μιας πλατφόρμας παρόμοιας με τον πραγματικό κόσμο που θα μπορούσε να επιτευχθεί σε ένα μετασύμπαν δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί.

Τι διαφορετικές δυνατότητες λοιπόν θα μας φέρει το metaverse για το ψηφιακό μάρκετινγκ;

● Μπορεί να αγοραστούν ψηφιακές εκδόσεις προϊόντων ή υπηρεσιών, όπως επιδείξεις ή προγράμματα γυμναστικής που εκτελούνται από ένα avatar.

● Θα είναι δυνατή η αγορά σε εικονικά καταστήματα 3D, όπου μπορείτε να εισέλθετε εάν αποκτήσετε πρόσβαση σε ένα metaverse με το δικό σας avatar.

● Θα είναι δυνατό να προσφέρουμε μια διαφορετική εμπειρία στον πελάτη, εντελώς καθηλωτική, όπου θα μπορούν να λάβουν τις πληροφορίες που θέλουν για το προϊόν ή την υπηρεσία που τους ενδιαφέρει. Επιπλέον, θα μπορείτε επίσης να κάνετε πράγματα που δεν είναι δυνατά σήμερα σε μια κλασική εικονική αγορά, όπως να δοκιμάσετε ρούχα, να ανακαλύψετε πώς θα φαίνονται τα έπιπλα στο σπίτι ή να δείτε ζωντανά το μενού ενός εστιατορίου με τις πληροφορίες που θεωρείτε απαραίτητη.

● Μοναδικά προϊόντα μπορεί να διατίθενται στην αγορά ως NFT, δίνοντας στους πελάτες την αίσθηση του ανήκειν και της αποκλειστικότητας.

● Θα είναι δυνατό να συναντήσετε έναν πιθανό πελάτη σε ένα μετασύμπαν, να έχετε μια απομακρυσμένη αλλά πολύ πιο εξατομικευμένη και ρεαλιστική συνάντηση.

● Θα είναι δυνατή η οργάνωση επιδείξεων προϊόντων στο metaverse και η προσφορά διαδικτυακών σεμιναρίων ή μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να δημιουργηθεί μια καθηλωτική εμπειρία για κάθε πελάτη.

● Πολλές περισσότερες μορφές ψηφιακής διαφήμισης μπορούν να αξιοποιηθούν στο metaverse, αν σκεφτεί κανείς ότι έχετε πολλές ευκαιρίες και τρόπους να πουλήσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Επιπλέον, θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι έμποροι θα διαφημίζουν νέα προϊόντα. Σήμερα επιδιώκουμε να προσεγγίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, στέλνοντας πολλά email, πληρώνοντας για διαφημίσεις σε διαφορετικά μέρη. Στο metaverse, η διαφήμιση θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους χρήστες που συνδέονται.

● Οι στρατηγικές μάρκετινγκ περιεχομένου μπορούν να βελτιωθούν από τη δημιουργία νέου εικονικού περιεχομένου που διατίθεται στο metaverse για όλους όσους το επισκέπτονται, καθώς και από τη συνεργασία με μια στρατηγική μάρκετινγκ επιρροής, επειδή οι influencers θα δημιουργήσουν προφίλ και θα χρησιμοποιήσουν το avatar τους για να προωθήσουν καμπάνιες μάρκετινγκ και να δημιουργήσουν χρήματα.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του μετασύμπαντος

Οποιαδήποτε τεχνολογική πρόοδος, φυσικά, είναι γεμάτη πλεονεκτήματα, γιατί είναι το μέλλον και είναι αυτό που έρχεται, αλλά έχει και μειονεκτήματα, γιατί είναι κάτι καινούργιο και δεν δοκιμάστηκε πριν.

Γι’ αυτό, σήμερα, θα μιλήσουμε για μερικά από τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που πιστεύουμε ότι μπορεί να προσφέρει αυτή η νέα τεχνολογία, όχι μόνο στο ψηφιακό μάρκετινγκ, αλλά σε όλους τους χώρους που μπορεί να φτάσει.

● Πλεονεκτήματα

Εκπαίδευση

Τα μαθήματα μπορεί να είναι πιο δυναμικά και εκπαιδευτικά, καθώς οι μαθητές θα μπορούν να ταξιδέψουν σε άλλα μέρη και να τα γνωρίσουν σε πρώτο πρόσωπο, καθώς και να μάθουν έννοιες που είναι πολύ πιο πρακτικές στην απεικόνιση σε 3D από ό,τι αποτυπώνονται σε μια σελίδα ή σε υπολογιστή.

Δουλεύοντας από το σπίτι

Η έννοια του home office θα αλλάξει ριζικά, καθώς θα είναι δυνατή η πρόσβαση σε γραφεία και οι συναντήσεις σε εικονικούς χώρους, όπου θα μπορείτε να συναντάτε άλλους ανθρώπους και να αλληλεπιδράτε σε ένα εικονικό περιβάλλον πολύ παρόμοιο με τον πραγματικό κόσμο.

Ιατρικές επισκέψεις

Οι γιατροί θα μπορούν να προσφέρουν πολύ πιο αποτελεσματικά εικονικά ιατρικά ραντεβού, όπου ο ασθενής και τα συμπτώματά του μπορούν να αξιολογηθούν πολύ καλύτερα.

Παιχνίδια

Είναι το πιο γνωστό πλεονέκτημα, αφού είναι οι πρωτοπόροι του metaverse. Αλλά η δυνατότητα να παίξεις με ανθρώπους από όλο τον κόσμο σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας είναι αξιοσημείωτη.

Ψηφιακό μάρκετινγκ

Η αγορά και η πώληση προϊόντων και υπηρεσιών στο metaverse μπορεί να είναι εντελώς εξατομικευμένη και ρεαλιστική, και μπορεί να παρέχεται καλύτερη εμπειρία πελάτη από ό,τι με τις κλασικές διαδικτυακές αγορές. Αυτό θα βελτιώσει την απήχηση της επωνυμίας σας

Συμβατότητα

Διαφοροποιημένη τεχνολογία και συμβατό με διαφορετικές ψηφιακές μορφές.

κοινοτική και συνεταιριστική

Δυνατότητα εύκολης δημιουργίας συνδεδεμένων κοινοτήτων με μέλη από όλο τον κόσμο.

Βιωσιμότητα

Από ορισμένες απόψεις, μπορεί να μειώσει τη ρύπανση, καθώς οι πιο απομακρυσμένες δραστηριότητες θα σημαίνουν μείωση της κατανάλωσης μη βιώσιμων πόρων. Εάν δεν χρειάζεται να ταξιδέψετε για να μιλήσετε για την επιχείρησή σας, θα εξοικονομήσετε χρήματα και θα μειώσετε τον αριθμό των ατόμων που χρειάζονται μεταφορά.

Συνδεδεμένες γενιές

Δυνατότητα σύνδεσης μεταξύ των διαφορετικών γενεών.

● Μειονεκτήματα

Ανισότητα

Το υψηλό κόστος της τεχνολογίας θα προκαλέσει αναπόφευκτα αύξηση της κοινωνικοοικονομικής ανισότητας, όχι μόνο για εταιρείες με λιγότερους πόρους για να επενδύσουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, αλλά και για εκείνους τους καταναλωτές που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτό το είδος τεχνολογίας.

Αποξένωση

Λιγότερη σωματική σχέση μεταξύ των ανθρώπων. Οι άνθρωποι θα περνούν πάρα πολύ χρόνο στον εικονικό κόσμο, λόγω της ομοιότητάς του με τον πραγματικό.

Άγνωστη νομοθεσία

Καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία ή σαφείς κανόνες συμπεριφοράς σε αυτό το σύμπαν, ορισμένοι χώροι θα μπορούσαν να είναι μη ασφαλείς για τους χρήστες.

Ευαίσθητα δεδομένα

Ευθραυστότητα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής.

Ευάλωτες συναλλαγές

Ανασφάλεια στις οικονομικές συναλλαγές μέσω εικονικών μέσων πληρωμής όπως τα κρυπτονομίσματα, γεγονός που το καθιστά καλό στόχο για απάτες.
Συμπέρασμα

Αν και επί του παρόντος το μετασύμπαν φαίνεται να είναι πιο προσανατολισμένο και αναπτυγμένο για βιντεοπαιχνίδια, είναι σαφές ότι η συνεχής ανάπτυξη της χρήσης επαυξημένης πραγματικότητας και εργαλείων εικονικής πραγματικότητας θα ανοίγει όλο και περισσότερες δυνατότητες στον εικονικό κόσμο. Γι’ αυτό πολλές εταιρείες ξεκινούν σε αυτό το μονοπάτι, για να κάνουν το επόμενο βήμα προς τη συγχώνευση των πραγματικοτήτων, που είναι το μετασύμπαν.

Αυτό θα επηρεάσει άμεσα τις επωνυμίες που εμπορεύονται τα προϊόντα τους ψηφιακά, καθώς θα πρέπει να ενημερώσουν εάν θέλουν να ξεχωρίσουν και να προσφέρουν στον πελάτη μια πλήρως εξατομικευμένη και ρεαλιστική εμπειρία, στην οποία θα μπορούν να αποκτήσουν όλες τις πληροφορίες προϊόντος που θέλουν, τη στιγμή αυτοί θέλουν. χωρίς να χρειάζεται να πάτε σε τοπικό κατάστημα.

Η προσφορά μιας καλής εμπειρίας στον πελάτη είναι μια απαραίτητη στρατηγική διαφοροποίησης για κάθε εταιρεία και η χρήση νέων τεχνολογιών στο ψηφιακό μάρκετινγκ θα είναι όλο και πιο απαραίτητη.