Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αισθητική: 6 Συμβουλές για τη δημιουργία μιας αισθητικής επωνυμίας μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Με περισσότερο από το 90 τοις εκατό των επιχειρήσεων να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο μάρκετινγκ, η ανταγωνιστικότητα αυτών των πλατφορμών εντείνεται. Για να διατηρήσετε την ταυτότητά σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεπή και αποτελεσματική, πρέπει να αναπτύξετε μια αισθητική επωνυμίας. Αυτή η αισθητική θα διευκολύνει την ευθυγράμμιση των κοινωνικών καναλιών σας, θα αντικατοπτρίζει με ακρίβεια τον τόνο και το στυλ της επιχείρησής σας και θα δημιουργήσει μια αξέχαστη παρουσία.
Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε τι είναι η «αισθητική της επωνυμίας» και πώς μπορεί να βοηθήσει την κοινωνική σας παρουσία.
Στη συνέχεια, θα σας καθοδηγήσουμε σε έξι συμβουλές για να δημιουργήσετε μία για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ας αρχίσουμε!
Τα οφέλη της δημιουργίας μιας αισθητικής επωνυμίας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η αισθητική της επωνυμίας αναφέρεται στην οπτική εμφάνιση ή εμφάνιση του περιεχομένου σας. Βοηθά στη δημιουργία διάθεσης, τόνου ή στυλ και δείχνει την προσωπικότητά σας. Η δημιουργία μιας αισθητικής επωνυμίας είναι ένας τρόπος ευθυγράμμισης των κοινωνικών καναλιών σας για να διασφαλιστεί η συνέπεια. Σύμφωνα με έρευνα, το σταθερό branding μπορεί να αυξήσει τα έσοδα κατά 23 τοις εκατό. Ωστόσο, λιγότερο από το 10 τοις εκατό των επιχειρήσεων θεωρούν την εκπροσώπηση της επωνυμίας τους πολύ συνεπή.
Μια ισχυρή αισθητική μπορεί να κάνει την επωνυμία σας πιο αναγνωρίσιμη. Αυτό είναι σημαντικό, δεδομένου ότι σχεδόν το 60 τοις εκατό των καταναλωτών προτιμούν να αγοράζουν από μάρκες που γνωρίζουν.
Ένα μοναδικό στυλ μπορεί να σας διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε πλατφόρμες όπως το Instagram που βασίζονται σε οπτικό περιεχόμενο και μηνύματα. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι οπτικές παρουσιάσεις είναι 43 τοις εκατό πιο πειστικές από τις μη οπτικές παρουσιάσεις.
Η επίδειξη ενός συνεκτικού στυλ μπορεί να δημιουργήσει αρμονία στα κοινωνικά σας κανάλια που μεταφράζεται σε αξιοπιστία. Για παράδειγμα, εάν κάποιος επισκεφτεί τη σελίδα σας στο Instagram και δει μια καλά επιμελημένη ροή, είναι πιο πιθανό να αντιληφθεί την επιχείρησή σας ως νόμιμη και οργανωμένη.
Τέλος, η καθιέρωση μιας αισθητικής μπορεί να βοηθήσει τους υπαλλήλους σας στην ίδια σελίδα σχετικά με το είδος του περιεχομένου που θα δημοσιεύσετε. Καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει, τόσο θα μεγαλώνει και η κοινωνική σας παρουσία. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με το τι θεωρείται «επώνυμο» για το κοινωνικό σας περιεχόμενο.
Έξι συμβουλές για τη δημιουργία μιας αισθητικής επωνυμίας μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Μια συνεπής, οπτικά ελκυστική αισθητική κάνει μια καλή πρώτη εντύπωση και μπορεί ακόμη και να σας βοηθήσει να προσελκύσετε οπαδούς. Ας ρίξουμε μια ματιά σε έξι συμβουλές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε μια αισθητική επωνυμίας μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
1. Κατανοήστε την επιχείρηση και την προσωπικότητα του κοινού σας
Η αισθητική σας πηγάζει από την ταυτότητα της επωνυμίας σας. Επομένως, όσο πιο ξεκάθαρα κατανοήσετε την ταυτότητά σας, τόσο πιο εύκολο θα είναι να δημιουργήσετε μια κατάλληλη και αποτελεσματική αισθητική. Μερικές χρήσιμες ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε εδώ περιλαμβάνουν:
Ποια είναι η προσωπικότητα του brand μας (παιχνιδιάρικο, σοβαρό, τολμηρό κ.λπ.);
Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τόνος που θέλουμε να μεταφέρουμε και, αν ναι, ποιος είναι αυτός;
Σε τι συνίστανται οι αξίες μας;
Ρίξτε μια ματιά στον ιστότοπό σας και στο υλικό μάρκετινγκ για να προσδιορίσετε τα υπάρχοντα στυλ επωνυμίας. Ίσως υπάρχουν κάποια στοιχεία από τα οποία θέλετε να απομακρυνθείτε και να ενημερώσετε τη νέα σας αισθητική.
Είναι επίσης χρήσιμο να θεωρείτε προσωπικότητα του κοινού σας. Ποιος είναι ο πελάτης-στόχος σας και ποιος τύπος στυλ σχεδίασης πιθανότατα θα τραβούσε το μάτι; Μπορείτε να σκεφτείτε να δημιουργήσετε ένα προφίλ περσόνας για να γίνετε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι για τις στάσεις, τις αξίες, τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές του κοινού-στόχου σας.
Φυσικά, αυτό δεν πρέπει να είναι ένα πλήρες παιχνίδι εικασιών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία κοινωνικής ανάλυσης, όπως το Instagram Insights:
Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, μεταβείτε στο προφίλ της επιχείρησής σας στο Instagram και κάντε κλικ στο μενού στην επάνω δεξιά γωνία. Στη συνέχεια, μεταβείτε στις Ρυθμίσεις > Πληροφορίες. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το κοινό, τη δραστηριότητα και το περιεχόμενό σας. Μπορείτε να κάνετε αναζήτηση σε αναρτήσεις με κορυφαίες επιδόσεις για να σημειώσετε τυχόν παρόμοια στιλιστικά ή σχεδιαστικά στοιχεία.
Τέλος, μπορείτε να κάνετε κάποια μη αυτόματη έρευνα για τους οπαδούς και τους ανταγωνιστές σας, κοιτάζοντας τις ροές κοινωνικής δικτύωσης τους. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε μια ιδέα για το είδος των εμπορικών σημάτων που ακολουθούν και το είδος της αισθητικής που προσελκύουν.
2. Αναζητήστε έμπνευση σχεδιασμού και στυλ από άλλες μάρκες
Τα social feed των οπαδών και των ανταγωνιστών σας είναι ένα καλό μέρος για να βρείτε έμπνευση. Αν και δεν θέλετε να κλέψετε ή να αντιγράψετε το στυλ μιας άλλης επωνυμίας, είναι εντάξει να πάρετε μια αίσθηση για αυτό που κάνετε και τι δεν σας αρέσει.
Μπορείτε να βρείτε έμπνευση σχεδιασμού και στυλ τόσο εντός όσο και εκτός των social media. Για παράδειγμα, ρίξτε μια ματιά σε ένα περιοδικό για να δείτε εάν υπάρχουν στυλ γραμματοσειράς ή παλέτες χρωμάτων που σας έρχονται.
Έχετε υπόψη σας τυχόν χρώματα, σχέδια ή εικόνες που τραβούν την προσοχή σας. Σκεφτείτε τι συναίσθημα θέλετε να προκαλέσετε στο κοινό σας και αναζητήστε σχέδια που προκαλούν την επιθυμητή ανταπόκριση όταν τα συναντήσετε.
Ας υποθέσουμε ότι σας ελκύουν οι φωτεινές, πολύχρωμες και χαρούμενες μάρκες. Ένα παράδειγμα αυτού είναι ο λογαριασμός StudioDIY Instagram:
Μια γρήγορη ματιά στη ροή τους δείχνει αμέσως τον τόνο της μάρκας με οπτικά ελκυστικό και συνεκτικό τρόπο. Σημειώστε τι είναι αυτό που σας ξεχωρίζει σε αυτούς τους λογαριασμούς και τι πιστεύετε ότι λειτουργεί καλά. Είναι τα χρώματα ή οι ίδιες οι εικόνες;
Εξίσου σημαντικό με το να βρίσκεις αισθητικές που θαυμάζεις και θέλεις να προσομοιώσεις, είναι να παρατηρείς αυτές από τις οποίες θέλεις να μείνεις μακριά. Για παράδειγμα, εάν στοχεύετε σε έναν ελαφρύ, αφρώδη τόνο, πιθανότατα δεν θα θέλετε να ενσωματώσετε σκούρες αποχρώσεις.
3. Επιλέξτε μια παλέτα χρωμάτων που κάνει δήλωση
Η χρήση του χρώματος στο branding είναι απίστευτα ισχυρή. Στην πραγματικότητα, η έρευνα έχει βρει ότι το χρώμα μπορεί να ενισχύσει την αναγνώριση της μάρκας έως και 80 τοις εκατό. Επίσης, το 60 τοις εκατό των περιπτώσεων, οι άνθρωποι αποφασίζουν αν τους ελκύει ένα μήνυμα που βασίζεται μόνο στο χρώμα.
Οι άνθρωποι τείνουν να συνδέουν ορισμένα χρώματα με διαφορετικά συναισθήματα και διαθέσεις. Για παράδειγμα:
Το κόκκινο είναι τολμηρό και προκαλεί συναισθήματα ενθουσιασμού, γι’ αυτό και χρησιμοποιείται συχνά στις πωλήσεις.
Το μπλε δημιουργεί μια αίσθηση εμπιστοσύνης.
Το κίτρινο είναι χαρούμενο και χαρούμενο.
Το πράσινο μεταφέρει υγεία, ανάπτυξη και χαλάρωση.
Θέλετε να επιλέξετε μια χρωματική παλέτα για την αισθητική σας που αντιπροσωπεύει τον τόνο της επωνυμίας σας. Για να διευκολύνετε τη δημιουργία μιας παλέτας χρωμάτων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Coolors:
Αυτό το εργαλείο είναι δωρεάν και εύκολο στη χρήση. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε χιλιάδες πρότυπα συνδυασμών χρωμάτων ή να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο δημιουργίας για να βρείτε αυτά που συμπληρώνουν τα υπάρχοντα χρώματα της επωνυμίας σας.
Μόλις διαλέξετε μια χρωματική παλέτα, μπορείτε να αποφασίσετε πώς θα την ενσωματώσετε στην αισθητική σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να δημοσιεύετε μόνο φωτογραφίες που ενσωματώνουν τουλάχιστον ένα από τα χρώματα της παλέτας.
4. Επιλέξτε τα αγαπημένα σας φίλτρα και γραμματοσειρές
Ένας άλλος τρόπος για να δημιουργήσετε μια συνεκτική ταυτότητα επωνυμίας είναι να χρησιμοποιήσετε τις ίδιες γραμματοσειρές και φίλτρα στις αναρτήσεις σας στα κοινωνικά δίκτυα. Οι γραμματοσειρές μπορούν να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να βοηθήσετε τους πελάτες να θυμούνται την επωνυμία σας. Για παράδειγμα, σκεφτείτε την Coca-Cola ή τους New York Times. Οι πιθανότητες είναι ότι μπορείτε να φανταστείτε αμέσως πώς μοιάζει το λογότυπό τους και, συγκεκριμένα, τον τύπο της γραμματοσειράς που χρησιμοποιείται σε αυτό.
Όσον αφορά τη δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ύπαρξη μιας μοναδικής αλλά ομοιόμορφης γραμματοσειράς ως λεζάντα στις εικόνες μπορεί να είναι χρήσιμη για την οικοδόμηση της αισθητικής σας.
Ένας άλλος τρόπος για να ενσωματώσετε τη γραμματοσειρά της επωνυμίας σας είναι οι εικόνες αποφθεγμάτων του Instagram. Είτε μοιράζεστε ένα εμπνευσμένο απόσπασμα, ένα διασκεδαστικό γεγονός ή μια φράση από μια ανάρτηση ιστολογίου, η χρήση της ίδιας γραμματοσειράς για εικόνες που βασίζονται σε κείμενο μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε μια πιο συνεπή αισθητική επωνυμίας.
Υπάρχουν διαφορετικές ομάδες ταξινόμησης γραμματοσειρών από τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε ανάλογα με την εμφάνιση που θέλετε. Για παράδειγμα, αν ψάχνετε για μια φανταχτερή γραμματοσειρά, μπορείτε να εξετάσετε τα στυλ Script, ενώ τα στυλ Serif είναι πιο παραδοσιακά.
Για να εξερευνήσετε τις επιλογές γραμματοσειράς, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το DaFont. Αυτός ο ιστότοπος σάς επιτρέπει να κάνετε προεπισκόπηση και να επιλέξετε από χιλιάδες γραμματοσειρές και στη συνέχεια να τις κατεβάσετε δωρεάν.
Εκτός από τις γραμματοσειρές, η προσκόλληση στα ίδια φίλτρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να επηρεάσει μια σταθερή αισθητική. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το Instagram. Ωστόσο, η χρήση του ίδιου φίλτρου σε κάθε φωτογραφία εξασφαλίζει ομοιόμορφο στυλ σε όλα τα κανάλια.
5. Δημιουργήστε μια εργαλειοθήκη για τους αισθητικούς σας πόρους
Μόλις αποφασίσετε για τα χρώματα, τις γραμματοσειρές και τα φίλτρα που θέλετε για την αισθητική της επωνυμίας σας, είναι σημαντικό να τα διατηρήσετε όλα σε ένα μέρος. Η δημιουργία μιας εργαλειοθήκης στυλ επιτρέπει σε εσάς και τους υπαλλήλους σας να έχετε γρήγορη πρόσβαση και να ανακτήσετε τυχόν γραμματοσειρές, φίλτρα ή πρότυπα που απαιτούνται για τη δημοσίευση.
Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε αυτόν τον πόρο, όπως το Google Drive ή το Dropbox. Και οι δύο πλατφόρμες διευκολύνουν τη δημιουργία μιας βιβλιοθήκης εικόνων και καταλόγου αρχείων που σχετίζονται με την επωνυμία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Canva.
Αυτό το εργαλείο σάς επιτρέπει να δημιουργείτε, να σχεδιάζετε και να αποθηκεύετε πρότυπα για κοινωνικές εικόνες – περιλαμβάνει εικόνες κεφαλίδας, φωτογραφίες εξωφύλλου και αναρτήσεις. Αφού αποθηκεύσετε τα πρότυπα, μπορείτε να τα επαναλάβετε όσες φορές θέλετε για μελλοντικές δημοσιεύσεις.
6. Ενημερώστε τον οδηγό στυλ της επωνυμίας σας για να συμπεριλάβετε αισθητικές λεπτομέρειες
Ας ελπίσουμε ότι η επιχείρησή σας έχει ήδη έναν οδηγό στυλ επωνυμίας. Εάν όχι, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα. Με αυτόν τον τρόπο, όλα τα μέλη της ομάδας είναι οργανωμένα και καθορίζονται σαφείς οδηγίες σχετικά με τις προτιμήσεις στυλ επωνυμίας. Το HubSpot προσφέρει μια εκτενή συλλογή παραδειγμάτων και προτύπων οδηγών στυλ.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν την αναφορά ως καθοδήγηση κατά τη δημιουργία του οδηγού στυλ σας. Ωστόσο, θα θέλετε πάντα να βεβαιωθείτε ότι συμπεριλαμβάνετε λεπτομέρειες και οδηγίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης του λογότυπου, των στυλ γραμματοσειράς, των παλέτες χρωμάτων, των προδιαγραφών εικόνας και του τόνου γραφής.
Αφού έχετε έναν οδηγό στυλ επωνυμίας, σκεφτείτε να τον ενημερώσετε για να ενσωματώσετε νέες πληροφορίες σχετικά με την αισθητική της επωνυμίας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να περιλαμβάνει συμβουλές και βέλτιστες πρακτικές για δημοσίευση, πρόσβαση στην εργαλειοθήκη και τους πόρους της αισθητικής σας, καθώς και οποιεσδήποτε προδιαγραφές για χρώματα, φίλτρα και μέγεθος εικόνας.